.

Obchodní podmínky

pro e-shop www.konradkeramika.cz • účinné od 1. 1. 2019

Prodávající (identifikace)

Název
KONRÁD KERAMIKA s.r.o.
Sídlo
Povltavská 304/30, Troja, 182 00 Praha 8
02435942
DIČ
CZ02435942
Rejstřík
MS Praha, oddíl C, vložka 219320
Telefon
+420 775 387 759
E-mail Provozovna / výdej
Za Zastávkou 373, 109 00 Praha 10 – Dolní Měcholupy
Otevírací doba

1. Úvodní ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) prodávajícího – společnosti KONRÁD KERAMIKA s.r.o., IČO: 02435942, DIČ: CZ02435942, se sídlem Povltavská 304/30, Troja, 182 00 Praha 8, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 219320 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“), včetně internetového obchodu prodávajícího provozovaného na www.konradkeramika.cz (dále jen „webová stránka“).
  2. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání mají přednost.
  3. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy a jsou vyhotoveny v českém jazyce.
  4. Prodávající může měnit či doplňovat obchodní podmínky; tím nejsou dotčena práva a povinnosti již vzniklá.
  5. Součástí kupní smlouvy je také reklamační řád (dostupný samostatně). Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil a souhlasí.

2. Uživatelský účet

  1. Na základě registrace může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní a objednávat. Objednávku lze učinit i bez registrace.
  2. Údaje uvedené při registraci/objednávce musí být pravdivé a úplné.
  3. Přístup je chráněn jménem a heslem; kupující nesmí údaje předávat třetím osobám a odpovídá za jejich zneužití.
  4. Uživatelský účet je nepřenosný; umožnění využití jiným osobám je zakázáno.
  5. Prodávající může účet zrušit zejména při nečinnosti > 12 měsíců nebo při porušení povinností.
  6. Dostupnost účtu může být omezena z důvodu nutné údržby.

3. Uzavření kupní smlouvy

  1. Prezentace zboží na webu je informativní, nejde o návrh na uzavření smlouvy (§ 1732 odst. 2 OZ se nepoužije).
  2. Ceny jsou uvedeny s DPH; platí po dobu zobrazení. Součástí dodávky není montáž/instalace.
  3. Fotografie mají ilustrativní charakter (barva se může lišit dle zobrazení apod.).
  4. Web obsahuje také informace o platbě, balení a dodání.
  5. Objednávka obsahuje: (a) zvolené zboží, (b) způsob platby/doručení, (c) identifikační a kontaktní údaje.
  6. Před odesláním lze údaje zkontrolovat a upravit; objednávku odešlete tlačítkem „Odeslat objednávku“.
  7. Prodávající potvrdí přijetí a ve lhůtě do 2 pracovních dnů zašle závazné potvrzení. Uzavřením smlouvy je doručení potvrzení objednávky kupujícímu.
  8. Prodávající může žádat dodatečné potvrzení (telefonicky/písemně); smlouva se uzavře až tímto potvrzením.
  9. Bez závazného potvrzení objednávky není smlouva uzavřena. Přijetí nabídky s dodatkem/odchylkou je vyloučeno.
  10. Kupující hradí běžné náklady na dálkovou komunikaci (internet, telefon).

4. Cena zboží a platební podmínky

  1. Zboží předáváme po úplném zaplacení ceny a dopravného.
  2. Způsoby úhrady:
    • bankovní převod předem,
    • při osobním odběru: hotově / platební kartou,
    • dobírkou (hotově) při doručení na adresu.
  3. Společně s cenou zboží hradí kupující také náklady na balení a dodání (pokud nejsou výslovně zahrnuty).
  4. Zálohu zpravidla nepožadujeme; vyhrazujeme si ji žádat zejména u zboží na míru, zboží „neskladem“ či velkého množství.
  5. Hotově/dobírkou je cena splatná při převzetí; převodem do 7 dnů od uzavření smlouvy.
  6. Při bezhotovostní platbě uvádějte variabilní symbol; závazek je splněn připsáním částky.
  7. Prodávající může požadovat úhradu ceny před odesláním zboží (§ 2119 odst. 1 OZ se nepoužije).
  8. Slevy nelze vzájemně kombinovat.
  9. Daňový doklad vystavíme po úhradě a přiložíme k dodávce.
  10. Při prodlení s převzetím může prodávající po upozornění zboží prodat; náklady na uskladnění/marné dodání započte proti výtěžku.

5. Přeprava a dodání zboží

  1. Místem dodání je adresa v ČR uvedená v objednávce. Fakturační údaje po potvrzení nelze měnit.
  2. Dodání: obvykle do 10 pracovních dnů od potvrzení; zboží „skladem“ odesíláme do 3 pracovních dnů.
  3. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit.
  4. Dopravce sjedná termín doručení. Po opakovaném neúspěchu/nezastižení se zásilka vrací prodávajícímu.
  5. Vykládka probíhá u vozidla na zpevněnou plochu; u zásilek > 500 kg / kus > 60 kg zajistí kupující přiměřenou pomoc.
  6. Osobní odběr: provozovna prodávajícího (viz web). O připravenosti informujeme e-mailem.
  7. Kupující vyzvedne zboží do 7 dní od oznámení připravenosti.
  8. Při nevyzvednutí ve lhůtě: poplatek za uskladnění 50 Kč/den po uplynutí dodatečných 7 dní.
  9. Po marném uplynutí dodatečné 10denní lhůty může prodávající odstoupit a zboží prodat; náklady započte.
  10. Doporučujeme kontrolu množství a stavu při převzetí.
  11. Nebezpečí škody přechází převzetím kupujícím.
  12. Speciální způsob dopravy na žádost kupujícího: nese rizika a dodatečné náklady kupující.
  13. Kupující je povinen zboží při dodání převzít.
  14. Při převzetí nutná kontrola neporušenosti obalu a kompletnosti, vady ihned oznamte dopravci / případně zásilku nepřebírejte a informujte nás.
  15. Je-li poškození zjevné, zboží nepřebírejte; pokud se zjistí až po převzetí, informujte nás bezodkladně na koupelny@konradkeramika.cz.
  16. Do 1 dne od převzetí kupující zkontroluje obaly i zjevné vady (zejména křehké prvky) a případně je oznámí prodávajícímu.
  17. Pro B2B: odpovědnost za prodlení je vyloučena v případech vyšší moci (odstávky, povětrnost, přeprava, subdodavatelé).
  18. Opakované/jiné doručení z důvodů na straně kupujícího: nese náklady kupující.
  19. Vrácené nevyzvednuté zásilky lze poslat znovu na písemnou žádost; hradí se opětovná doprava a můžeme požadovat platbu předem.

6. Poučení kupujícího při nákupu keramických obkladů a dlažby Důležité

  1. Keramické výrobky z přírodních materiálů mohou mít odchylky odstínu/designu oproti prezentaci. Před zabudováním vizuálně zkontrolujte, zda odpovídají vašim představám.
  2. Nákup pro jednu plochu provádějte najednou (šarže/odstín/kalibrace se mohou lišit).
  3. Kvalitu zkontrolujte rozložením před pokládkou.
  4. Po nalepení již nelze reklamovat odstín, viditelné mechanické poškození či rozměrové rozdíly.
  5. Při přejímce ověřte shodný odstín a kalibraci na všech obalech.
  6. Uschovejte doklad o koupi a originální obaly.
  7. Norma u 1. jakosti připouští až 5 % prvků nižší jakosti; doporučujeme koupit o 5–10 % více (prořez, rezerva).
  8. Uschováním nespotřebovaných prvků získáte rezervu pro opravy/rozšíření ve stejném odstínu.
  9. Při pochybnostech o kvalitě při pokládce práce přerušte a kontaktujte prodejce.
  10. Používejte ověřená lepidla/spárovací hmoty a postupujte dle návodů.
  11. Pro údržbu nepoužívejte agresivní prostředky (louhy, kyseliny apod.).
  12. Protiskluzné povrchy vyžadují zvýšenou péči.
  13. Pro venkovní instalace jen mrazuvzdorné prvky.
  14. Skleněné dekorace lepte lepidly určenými na zrcadla (celoplošně).
  15. U skleněných dekorací jsou jemné rozdíly a „měnící“ efekt záměrným designem.
  16. Na spárování nepoužívejte hrubozrnné hmoty; povrch chraňte (např. páskou).
  17. Nepoužívejte abrazivní/chemicky agresivní prostředky k čištění dekorací.
  18. Nedoporučujeme pokládku „beze spár“, zejména u kombinace se sklem.
  19. Skleněné listely chraňte z líce i montážní strany.

7. Odstoupení od kupní smlouvy

  1. Nelze odstoupit v případech dle § 1837 OZ (např. zboží upravené na míru, zboží podléhající zkáze, hygienicky zapečetěné zboží po otevření, apod.).
  2. Není-li dána výjimka, může spotřebitel odstoupit do 14 dnů od převzetí (při více částech od poslední dodávky). Odstoupení zašlete na adresu provozovny nebo na koupelny@konradkeramika.cz.
  3. Odstoupení učiníte jednostranným právním jednáním (dopis/e-mail). Lze použít vzorový formulář (viz příloha) nebo online formulář, potvrzení o přijetí vám zašleme.
  4. Odstoupením se smlouva ruší od počátku; zboží vraťte do 14 dnů.
  5. Náklady vrácení zboží nese kupující; pokud nelze vrátit obvyklou cestou, nese i související náklady prodávajícího.
  6. Na žádost kupujícího může zboží odvézt prodávající; kupující uhradí prokazatelné náklady.
  7. Peněžní prostředky vrátíme do 14 dnů po řádném vrácení zboží; můžeme započíst své pohledávky.
  8. Platby vracíme stejným způsobem, není-li dohodnuto jinak.
  9. Do převzetí zboží kupujícím může prodávající kdykoliv odstoupit a vrátit kupní cenu.
  10. Při odstoupení se vrací i dárky poskytnuté se zbožím.
  11. Vrací se dopravné ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu při objednávce; náklady zpětné dopravy nese kupující.
  12. U B2B se ustanovení o odstoupení spotřebitele nepoužijí.
  13. Platby za montáž/výnos nejsou součástí dopravného ani kupní smlouvy a nevrací se.
  14. Prodávající může odstoupit, pokud se zboží nevyrábí/nedodává nebo dojde k zásadní změně vstupní ceny; kupující bude informován.
  15. Prodávající může odstoupit, pokud kupující v minulosti zneužil svá práva (odmítl převzetí, bezdůvodně odstupoval apod.).
  16. Při prodlení s úhradou ceny zboží hradí kupující smluvní pokutu 0,05 % z ceny/den do zaplacení.

8. Práva z vadného plnění

  1. Řídí se zejména § 1914–1925, § 2099–2117 a § 2161–2174 OZ.
  2. Prodávající odpovídá, že zboží při převzetí nemá vady a:
    • má ujednané/obvyklé vlastnosti,
    • hodí se k uvedenému/obvyklému účelu,
    • odpovídá vzorku/předloze (je-li určující),
    • je v odpovídajícím množství/míře/hmotnosti,
    • vyhovuje právním předpisům.
  3. Ustanovení se nepoužijí zejména když:
    • vada byla zjevná a byla sjednána sleva / kupující ji akceptoval,
    • vada vznikla nesprávným užíváním/údržbou/skladováním/mechanickým poškozením,
    • jde o vnější událost mimo vliv prodávajícího, běžné opotřebení apod.,
    • byly porušeny pečetě/nálepky,
    • reklamace po zákonné lhůtě (po 24 měsících od převzetí; u použitého zboží může být 12 měsíců, je-li uvedeno).
  4. Právo z vad nepřísluší, věděl-li kupující o vadě před převzetím, nebo vadu sám způsobil.
  5. Při vadě může kupující požadovat: dodání nového zboží bez vady / výměnu součásti / opravu / přiměřenou slevu / odstoupení (dle povahy a zákona).
  6. Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
  7. Práva z vad lze uplatnit do 24 měsíců od převzetí (není-li stanoveno jinak); u použitého zboží lze zkrátit na 12 měsíců – bude vyznačeno.
  8. Právo uplatněte bez zbytečného odkladu po zjištění vady; užíváním vadné věci nesmí docházet ke zhoršení.
  9. Výměna v rámci reklamace neběží novou 24měsíční lhůtu; končí 24 měsíců od prvního převzetí.
  10. Lhůta k uplatnění práv z vad není životnost produktu (závisí na povaze, údržbě a intenzitě užívání).
  11. U B2B platí zákonná úprava; smluvní záruka se nesjednává.

9. Uplatnění vady

  1. Reklamaci lze uplatnit v kterékoliv provozovně, kde je to s ohledem na sortiment možné.
  2. Za okamžik uplatnění se považuje převzetí reklamovaného zboží prodávajícím.
  3. Po celou provozní dobu je přítomen pracovník pověřený přijímat reklamace.
  4. Kupující prokáže datum koupě (doklad, potvrzení o vadném plnění, zár. list apod.).
  5. Nelze reklamovat vadu, na kterou již byla poskytnuta přiměřená sleva.
  6. U B2B se tento článek nepoužije.

10. Vyřízení reklamace

  1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí:
    • má sjednanou/obvyklou jakost a vlastnosti,
    • je vhodné k uvedenému/obvyklému účelu,
    • je dodáno v ujednaném množství/míře/hmotnosti.
  2. Kupující zboží bezodkladně po dodání prohlédne.
  3. Při podstatném porušení smlouvy má kupující právo na: (a) dodání nového/chybějícího, (b) opravu, (c) slevu, (d) odstoupení.
  4. Spolu s oznámením vady kupující sdělí zvolený nárok; bez souhlasu jej nelze dodatečně měnit (výjimky dle zákona).
  5. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě/odmítne-li je, může kupující požadovat slevu nebo odstoupit.
  6. U nepodstatného porušení smlouvy: (a) odstranění vady dle úvahy prodávajícího, (b) sleva; při neodstranění ve lhůtě – sleva nebo odstoupení.
  7. Právo z vad lze uplatnit 24 měsíců od převzetí; vyvratitelná domněnka 6 měsíců.
  8. Vady oznamte bez zbytečného odkladu; skryté vady nejpozději do 6 měsíců od dodání.
  9. Reklamované zboží doručte na vlastní náklady do provozovny: KONRÁD KERAMIKA s.r.o., Za Zastávkou 373, Praha 10 – Dolní Měcholupy (Po–Čt 7:30–17:00, Pá 7:30–16:00, So 8:30–12:00).
  10. Prodávající posoudí reklamaci bez zbytečného odkladu; sepíše reklamační protokol s popisem a navrženým řešením/termínem.
  11. Je-li reklamace nedůvodná, sdělíme to kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů.
  12. Při výměně přechází vlastnické právo k vadnému zboží na prodávajícího.
  13. Vrácení peněz (z titulu vad) proběhne bezhotovostně na účet kupujícího, pokud nebude dohodnuto jinak.
  14. Práva z vad nepřísluší u vad, které kupující znal, musel poznat nebo je sám způsobil.
  15. Pokud vadu způsobil postup dle návrhu/vzorků kupujícího přes upozornění na nevhodnost, práva z vad nepřísluší.
  16. Je-li dodáno menší množství, než bylo objednáno, nevznikají z toho práva z vad k chybějícímu zboží (řeší se doplněním/řešením nesouladu dodávky).
  17. U B2B se čl. 7–10 neuplatní; smluvní záruka se nesjednává.

11. Smluvní záruka za jakost

Poskytne-li prodávající nad rámec zákona záruku, řídí se tímto reklamačním řádem, pokud záruční list/smlouva nestanoví jinak.

12. Náklady reklamace

  1. Je-li reklamace oprávněná, má spotřebitel právo na úhradu účelně vynaložených nákladů.
  2. Je-li reklamace zamítnuta, může si kupující (případně po dohodě obě strany) vyžádat znalecký posudek.
  3. Nedojde-li k dohodě, lze využít ADR (viz čl. 13) nebo soud.

13. Řešení sporů

  1. Spory řeší obecné soudy.
  2. Spotřebitel může využít mimosoudní řešení u České obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – odd. ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; adr@coi.cz, adr.coi.cz).
  3. Prodávající se zavazuje usilovat primárně o mimosoudní řešení.
  4. Dozor nad ochranou spotřebitele: Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
  5. Je-li to zákonem dovoleno, místně příslušný soud je dle sídla prodávajícího (§ 89a OSŘ).

14. Další práva a povinnosti

  1. Vlastnictví ke zboží přechází po úplném zaplacení kupní ceny.
  2. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování (§ 1826 odst. 1 písm. e) OZ).
  3. Stížnosti spotřebitelů řešíme na e-mailu uvedeném v záhlaví; o vyřízení informujeme e-mailem.
  4. Prodej na základě živnostenského oprávnění; dozor nad ochranou osobních údajů: ÚOOÚ; nad ochranou spotřebitele: ČOI.
  5. Kupující přebírá nebezpečí změny okolností (§ 1765 odst. 2 OZ).
  6. Obsah webu (vč. fotografií) je chráněn autorským právem. Zákaz neoprávněných zásahů a užití.
  7. Zákaz narušování provozu webu (mechanismy, software, jiné postupy).
  8. Prodávající neodpovídá za chyby vzniklé zásahy třetích osob nebo užitím webu v rozporu s určením.

15. Smluvní pokuta (B2B)

  1. Platí pouze pro B2B (podnikatele).
  2. Prodlení s úhradou kupní ceny: smluvní pokuta 1 % z ceny/den.
  3. Prodlení s převzetím zboží: smluvní pokuta 1 % z ceny/den.
  4. Úhrada pokuty nevylučuje náhradu škody ani právo odstoupit.
  5. Platby se nejprve započítávají na sankce dle data jejich vzniku.
  6. Pokuta je splatná do 7 dnů od doručení vyúčtování.

16. Ochrana osobních údajů

Podrobně popisujeme v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů. Ustanovení tohoto článku vaše stávající zásady pouze odkazuje.

  1. (Původní text § 101/2000 Sb. ponechán v historické podobě z r. 2019; aktuální pravidla viz GDPR zásady.)
Tip: pokud jste již publikovali nové GDPR zásady, můžete tento článek ponechat jen jako odkaz – předejdete duplicitám.

17. Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

  1. Kupující souhlasí se zasíláním informací o zboží a obchodních sdělení na e-mail / SMS (kdykoli lze odhlásit).
  2. Kupující souhlasí s ukládáním cookies; pokud je nákup možný i bez cookies, lze souhlas kdykoli odvolat.

18. Postoupení a započtení pohledávek

  1. Bez písemného souhlasu prodávajícího nesmí kupující postoupit/zastavit pohledávky vůči prodávajícímu.
  2. Kupující není oprávněn jednostranně započíst své pohledávky vůči prodávajícímu.
  3. U spotřebitelů se tento článek nepoužije, pokud odporuje kogentní úpravě.

19. Ukončení smlouvy

  1. Smlouvu lze ukončit splněním, dohodou nebo odstoupením.
  2. Za podstatné porušení (B2B) se považuje zejména prodlení s převzetím či s úhradou ceny.

20. Doručování

  1. Korespondence: e-mailem, osobně nebo doporučeně poštou. Kupujícímu na e-mail uvedený v účtu.
  2. Za doručení se považuje:
    • e-mail: okamžik potvrzení přijetí adresátem,
    • osobně/poštou: třetí pracovní den po odeslání (vč. odmítnutí převzetí),
    • SMS: okamžik potvrzení o přijetí na telefonu adresáta.
  3. Úkony lze činit i telefonicky po výslovném souhlasu kupujícího.

21. Informace k elektronické evidenci tržeb

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zaevidovat tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku do 48 hodin.

Pozn.: Toto znění vychází z verze účinné k 1. 1. 2019 (historické ustanovení).

22. Závěrečná ustanovení

  1. Obsahuje-li vztah prvek mezinárodní, řídí se českým právem; práva spotřebitele nejsou dotčena.
  2. Je-li některé ustanovení neplatné/neúčinné, nahradí se ustanovením smyslu nejbližším; ostatní zůstávají v platnosti. Změny/doplňky vyžadují písemnou formu.
  3. Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována elektronicky a dostupná přes uživatelský účet.
  4. Přílohou č. 1 je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
  5. Kontaktní údaje prodávajícího viz záhlaví tohoto dokumentu.

Příloha č. 1 – Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy

Oznámení o odstoupení od smlouvy

Kupující:
Jméno a příjmení: ________________________________
Doručovací adresa: ________________________________
Telefon / e-mail: ________________________________

Prodávající:
KONRÁD KERAMIKA s.r.o., Povltavská 304/30, Troja, 182 00 Praha 8
IČ: 02435942
Doručovací adresa: KONRÁD KERAMIKA s.r.o., Za Zastávkou 373, 109 00 Praha 10 – Dolní Měcholupy

Vážení, dne __________ jsem prostřednictvím vašeho e-shopu www.konradkeramika.cz s vámi uzavřel(a) kupní smlouvu.

Datum převzetí zboží: __________
Číslo daňového dokladu (faktury): __________

Tímto oznamuji, že podle § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 občanského zákoníku odstupuji od uvedené kupní smlouvy a zboží vám zasílám zpět.

Označení zboží (kód/název): ________________________________
Kupní cena: __________ Kč
Kupní cenu prosím vraťte na účet č.: ________________________

Poučení: Toto odstoupení lze zaslat i e-mailem. Doručeno je okamžikem potvrzení převzetí e-mailu prodávajícím. Spotřebitel odešle/předá zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Prodávající vrátí přijaté peněžní prostředky včetně nákladů na dodání ve výši nejlevnějšího nabízeného způsobu dodání, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, nejdříve však po předání/zaslání zboží zpět.

Datum: ____________     Podpis: ______________________

Přílohy: kopie dokladu o koupi